Sopot - Brana STAZA BR. 4

Prikaži sopot brana na većoj karti. Kliknite na oznake da se pojave dodatna pojašnjenja.

U davna vremena kojih se sjećaju još samo stari ljudi a za koja mnogi kažu da su bila mračna i pogubna radnik je bio nešto što se poštovalo. To tada nije izgledalo tako jer su svi koji su htjeli raditi mogli bez većih problema naći i zadržati posao. Podvornici, kopači kanala, radnici na njivama su bili poslovi koje je mogao dobiti svako. Danas za to treba debela veza. A pošto je radnik bio osnova države njegov dan se posebno poštivao. A za 1.maj se u Vinkovcima tradicionalno išlo samo na dva izletišta:  Sopot i Novu Branu. Cijeli grad se sjatio na ta dva izletišta, mlađarija je znala ići i noć ranije ali većina ljudi je dolazila pješice ili biciklima. A ovo je staza koja oživljava uspomene na ta dva izletišta i povezuje ih. Nije predugačka (30km) niti je preteška. Zna biti blata kod "Vrapca" i na njivi prema brani ali to ne bi trebao biti problem ni neiskusnijim vozačima bicikla. Trajanje vožnje: sat do sat i pol.

OPIS:

Staza na mapi označena plavom bojom kreće od tvornice "Unidal". Ide ulicom Kneza Mislava, prolazi kružni tok i nastavlja se ulicom I.G.Kovačića (Ciganska) i na kraju ulice ide lijevo na semaforu. Onda ide prva desno, J.Kozarca. Tom ulicom se ide preko obilaznice (oprez!) i makadamom do mosta prema Sopotu.
Kad pređete drveni most idite ravno uz igralište ili idite stazom uz kavanu. U svakom slučaju vidjet ćete glinene kućice na brdašcu između kojih vodi traktorski put. Idite tim putem i kad se spustite s te uzbrdice idite uz šumarak lijevo prema PIKovom stanu.
Kad dođete do kraja makadama skrenite desno i idite do kraja. Na pola puta s lijeve strane bi vam trebao biti Aeroklub "Vrabac". Kad dođete do kraja idite lijevo do asfaltne ceste. Oprezno je prijeđite na dugu stranu i onda imate dva puta:
  1. nastavite ravno uz nekadašnje prognaničko naselje "Blace". Kada dođete do kanala vidjet ćete uski put kojim idete desno 200m i onda opet izbijate na asfaltnu cestu
  2. skrenite desno na pješačku stazu i idite njom do prvog raskrižja i skrenite lijevo na cestu.

Nastavite tom cestom ravno do kraja i skrenite desno pa drugu ulicu lijevo. Njom idete do raskrižja sa ulicom Bosutskom koja ide uz rijeku istog imena. Vozite se ulicom do zavoja lijevo i tu možete produžiti ravno prema preljevnici (označeno narančastom bojom na karti) i vratiti se nazad (ili ići stazom kroz šumu do ceste Vinkovci - Županja, označeno bijelom bojom na karti) ili slijediti cestu prema šumi.
Cesta koja vodi prema šumi

Put vas vodi kroz slavonsku šumu do raskrižja sa cestom Županja - Vinkovci.

Na raskrižju skrenite lijevo uz oprez! Vozite se cestom ili bankinom uz cestu do prvog ulaska u šumu desno.
ulaz u šumu

Kad prođete kroz ovaj šumski tunel skrenite lijevo do proplanka. Tu opet imate alternativni putić kroz šumu (označen crvenom crtom na karti). To je ribička stazica koja vodi kroz šumu do Hotela Kunjevci gdje se možete osvježiti uz jelo i piće. Kad to obavite vratite se istim putem.
Krenite desno preko velikih cijevi i nastavite do njiva. Poljskim putem koji vodi ulijevo nastavite vožnju. Put vas vodi skroz do brane a ponekad zna biti blatan i izrovan traktorskim gumama.
Kad dođete do brane na propustite pogledati mjesto gdje je bila nekadašnja Nova brana.
Ovdje:

skrenite desno da bi vidjeli mjesto gdje je bila nekadašnja Nova brana.

A ovako je to izgledalo do prije par godina:

Sada više nema ničega u što ćete se i sami moći uvjeriti ako prođete ovim putem.

Evo par slika kako to danaske izgleda:

brana koja to više nije
pogled nalijevo
pogled nadesno
Detalj kako se nekad vodilo računa o malom čovjeku koji će doći na izlet ovdje. Vide se stepenice od kamena koje vode do kamene stazice uz Bosut.
kamena stazica

Kad ste završili razgledanje ničega vratite se nazad i nastavite cestom prema gradu. Usput ćete vidjeti zanimljive okućnice, voziti se opet kroz šumu i kraj Bosuta i tako doći do Novog mosta. Dalje valjda znate put :)

GPX datoteku ovog nadasve zanimljivog puta skinite OVDJE