Jezero Borovik kraj Đakova

Hidroakumulacijsko jezero Borovik nalazi se na pola puta između Đakova i Našica. Znam da ne spada u okolicu Vinkovaca ali smo se vozili tamo i šteta je ne spomenuti nešto što je tako relativno blizu a nije čista prerija kao oko Vinkovaca. Jezero samo po sebi biciklistima nije zanimljivo osim ako se žele okupati ili pecati. No, okolica jezera je i te kako zanimljiva. Oko jezera je šuma koja je na brežuljkastoj podlozi i i ispresijecana je potočićima, kanalima i šumskim putovima. Šumski putovi su odlični, ravni i nasuti sitnim šljunkom tako da nema blata, upadanja kotača u traktorske tragove i vibracija. Put kojim smo se mi kretali je moguće bez ikakvih problema proći i sa trekking/cross biciklom. Mi smo bili tamo u vrućem kolovozu i dok je taj dan bilo oko 36 stupnjeva temperatura u na našoj ruti nije prelazila 30. Tako da ovu rutu preporučamo kada želite provesti vrući dan u hladovini ali aktivno.

jedna od brojnih stazice koja vodi prema jezeru

Put koji smo izabrali za naše kretanje je bio uz obalu jezera. Prvi put smo bili tamo i za početak smo izabrali put koji nam se činio najzanimljiviji. Ako pogledate kartu dolje vidjet ćete da ima puno puteva koji su oblilježeni bijelom bojom i kojima se takođe može voziti. Mi nismo imali vremena da ih istražujemo, pa to ostavljamo čitateljima ovog bloga :)

Prikaži borovik đakovo na većoj karti

Naše kretanje je obilježeno plavom bojom. Može se voziti od kampa prema Đakovu ili od kampa prema planinarskom domu. Dio obilježen zelenom bojom je put koji ima malo manje uspona. Cijeli ovaj put je duljine 34km. Dodatnu statistiku pogledajte klikom na "Pregledajte pojedinosti" na donjoj karti.

GPX file skinite OVDJE

OPIS:

Naša trasa je zapravo jako jednostavna. Kada se dovučete do jezera i parkirate se kraj kampa krenite biciklima putem koji ste došli. Nakon prvog uspona sa desne strane je velika tabla i skretanje desno. Krenite tim putem i uživajte u prirodi i vožnji. Nemojte žuriti! Put je kratak i svakako ćete ga završiti za par sati i uz najsporiju vožnju ali ako vozite brzo sigurno nećete primjetiti neke stvari. Zato idite polako i bezbrižno i uživajte.
Nakon 5km imate tablu sa oznakom da je s lijeve strane izvor pitke vode. Ako želite provozajte se do tamo. Osim izvora tamo je i sjenica sa stolovima a okolo ima dosta stazica koje možete istražiti biciklom ili pješice.

velika sjenica
Putići oko izvora

Mjesto za roštilj ili kotlić

Kada se vratite na početni put skrenite lijevo. Primijetiti ćete i oznake biciklističke staze koje pokazuju na smjer obrnut od onog kojim se krećete. Na putu ima dosta oznaka biciklističkih staza ali nigdje nismo našli niti jedno objašnjenje kuda i kako se vozi njima.

Vozite ravno i uskoro će jezero nestati s vašeg vidika. Nakon par kilometara brežuljkaste vožnje doći ćete do raskrižja. Cesta lijevo vodi prema gore. Ako ste raspoloženi za malo uspona i nizbrdice idite lijevo, u suprotnom nastavite ravno. Cesta ravno na kraju ima jedan podugačak uspon, cesta lijevo ih ima više.
Kao što vidite na karti ta dva puta se opet susreću ispred sela Paučje.

Prikaži borovik đakovo na većoj karti

Cesta dalje vozi prema selu Paučje koje izgleda kao da je usnulo u nekom davnom vremenu kada je život bio jednostavniji i teži. Dok smo prolazili selom se širio miris zrelih bijelih šljiva spremnih da svoje postojanje okončaju u kazanu za rakiju. Cestu su prelazile patke i svinje a psi su dremljivo dizali glavu da vide tko to prolazi selom u doba kad je sunce u zenitu.

Kada prođete zadnje kuće u Paučju doći ćete do raskrižja. Cesta vodi lijevo prema dolje pa krenite tim putem. Nemojte ići šumskim putem prema gore jer ćete nakon par kilometara uspona doći do ograde privatnog lovišta. Dalje ne ćete moći nego ćete se morati vratiti nazad do raskrižja i nastaviti putem prema dolje. Put vodi kao što je već spomenuto na nižu nadmorsku visinu i uskoro biste trebali vidjeti planinarski dom s desne strane ceste. Nakon parstotina metara opet dolazite do jezera i do mjesta gdje ste ostavili svog četverokotačnog ljubinca.

Put od Vinkovaca do Borovika je na karti dolje.