Vinkovci - Borinci - Ivankovo - Osatina - Andrijaševci - Rokovci - Sopot - Vinkovci STAZA BR. 1

Ova staza ima više varijanti, razlikuju se po duljini i terenu. Najkraća je uz prugu - plava boja (b)(cca. 28km), preko Borinaca i Ivankova se penje po brežuljcima i nešto je dulja(cca.30km) - žuta boja (a), a postoje i varijante kroz šumu(cca.32km) (zelena boja) i prečac ako se ne može dalje zbog blata (crvena boja). Staza je zanimljiva jer počinje i završava u gradu a veliku većinu vremena se vozite po njivama i teško da ćete sresti auto ili čovjeka. Osim toga tu su i brežuljci ili ranžirni kolodvor za koji većina vinkovčaninina niti ne zna da postoji. Staza završava na Sopotu odakle se lako možete provozati do Starih Kunjevaca i Lovačkog doma gdje možete popiti piće ili pojesti nešto na terasi s pogledom na šumu. Ili popiti nešto na Sopotu i družiti se s Jarom, Magom i ostalom živadi koja tamo obitava.

Pregledajte sve varijante na karti a svaka varijanta je opisana u nastavku (slova u zagradi označavaju odjeljak). Ako na karti kliknete na oznake dobiti ćete više informacija o oznaci.

Prikaži Vinkovci Ivankovo Sopot na većoj karti

Put (a) - preko brežuljaka Borinaca i Ivankova, kombinacija žute i plave linije na karti

Ako kliknete na "View full workout data" otvoriti će se novi prozor sa kompletnom statistikom staze.

GPX file skinite OVDJE

OPIS:

Staza počinje kod autobusnog kolodvora. Vozite cestom uz tvornicu Unidal i skrenite lijevo, asfalt se pretvara u granitne kocke i vi ste na nekadašnjoj teretnoj stanici.
E.Kvaternika uz skladišta
Produžite uz skladišta i prijeđite preko pruge prema kompleksu ograđenom žičanom ogradom. Vozite makadamom do ponovnog susreta sa asfaltom. Nemojte skretati lijevo. Vozite ulicom E. Kvaternika do raskrižja sa Dugom, skrenite desno prema Spačvi.

Vozite uz Spačvu do pružnog prijelaza Borinci.
prijelaz preko pruge
prijeđena pruga
 Pregurajte bicikl preko pješačkog mosta. Nastavite ravno asfaltom. Nakon uspona vozite do skretanja sa Zvijezdanom ulicom, skrenite desno u nju. Popnite se do kraja i skrenite lijevo. Vozite ravno dok ne dođete do Y raskrižja, idite lijevom stranom (može i desnom ali ta zna biti zarasla u korov). Vozite ravno i pogledajte tu i tamo u lijevo :)

Spustite se (oprez, tu ima debeli sloj šljunka) i promotrite tunel
koji vodi ispod nekadašnje pruge. Nastavite do kraja i skrenite desno.
Cesta prema odašiljaču
Vozite do ceste, oprezno je prijeđite. Nastavite ravno, asfalt nestaje i vozite se kroz njive. Doći ćete do Antinog stana, produžite do kapelice s desne strane i stupa dalekovoda poslije nje. Tu pronađite traktorski put koji vodi uzbrdo.

uspon poslije Antinog stana

Idite njime dok ne budete mogli skrenuti lijevo. Vozite i gledajte ponekad preko lijevog ramena. Njiva će se pretvoriti u asfalt, pa ide nizbrdo, slijedi raskrižje (oprez!) pa odmah mala uzbrdica. Nakon toga imate opet mali spust pa uspon po asfaltu(skrenite desno). Nastavite do raskrižja na kojem je groblje. Tu imate pitke vode. Skrenite lijevo, nizbrdo. Doći ćete do raskrižja sa glavnom cestom u Ivankovu (oprez!). Skrenite desno pa na semaforu lijevo. Vozite preko pruge i držite se lijeve strane, ne skrećite desno prema Retkovcima. Vozite asfaltom koji se pretvara u traktorski put. Vozite ravno uz farmu Osatina i skrenite lijevo kad dođete do asfaltne ceste. Kod znaka "ŠRU Klenić" skenite desno pa odmah lijevo prema ŠRU. Kada dođete do Bosuta odmorite se.
rampa prema šumi
Nastavite uz Bosut dok ne dođete do rampe u šumi.
Možete proći i pokraj rampe - za taj dio pogledajte ovdje. No, ova staza ide lijevo od rampe.
Pratite taj traktorski put skroz dok ne dođete do kuća u Andrijaševcima.
Alternativno možete ići pravcem označenim crvenom bojom na prvoj karti. On vodi do ceste Retkovci - Andrijaševci i dovodi vas do Andrijaševaca ako je traktorski put toliko blatan da ne možete njime proći.

Vozite se asfaltiramo cestom dok ne vidite pružni prijelaz, prije njega skrenite lijevo na traktorski put. Put ide uz prugu i na kraju skreće lijevo prema nekom stanu. Na tom "skretanju" idite desno na malu stazicu koja ide odmah uz željezničku prugu. Postoji mogućnost da naiđe vlak.
skretanje na stazicu

Vozite se oprezno uz prugu pa na željezni željeznički most.

Nakon mosta opet idete uskom stazicom uz prugu koja vodi do cestovnog prijelaza. Pređite na drugu stranu pruge i skrenite lijevo na traktorski put. Ovaj dio zna biti prilično "grbav" pa pripazite. Kasnije se put pretvara u uredniji, posut je komadićima crvenog crijepa. Sada ste na teritoriju "PIK Vinkovci" i ako je sezona vidjet ćete polja luka, repe, kukuruza, pšenice...

kapelica
S lijeve strane ćete vidjeti kapelicu, to je put koji vodi do paintball kluba Buff i prema vikendicama, popularno zvanim "kod rokovačkih zidina". Idete dalje ravno i uskoro će vam se pojaviti s desne strane ostatci Rokovačkih zidina.
zidine

Nastavite ravno ili skrenite desno ako je put ravno blatan. Ako idete desno vozite se do Aerokluba "Vrabac" pa skrenite lijevo, kada dođete do šume skrenite lijevo pa uz šumu. Proći ćete kraj "Pikovog stana" i onda će vam se ukazati kućice na brežuljku s desne strane.

prahistorijske kućice na Sopotu

Prođite između kućica pa desno pa ravno. Ako nastavite ravno cesta će vas dovesti do mosta preko Bosuta, ako skrene ulijevo doći ćete do Sokolskog doma, MotoKluba Vinkovci i caffea. Pređite drveni most preko Bosuta i skrenite desno prema gradu.

Kad dođete do raskrižja, oprez, vaš se put križa sa obilaznicom po kojoj auti voze puno brže od vas. Zato oprezno kod prelaska na drugu stranu! Dalje znate put do kuće jer vas cesta uz Bosut vodi do Duge ulice. A ako dođete do mjesta od kuda ste krenuli trebali bi imati 31 km na pokazivaču udaljenosti.

Put (b): kraći put bez penjanja

Ovaj put je označen plavom linijom na prvoj karti. Možete vidjeti statistiku puta ako kliknete na "view full workout data"

GPX file skinite OVDJE

OPIS:

Staza započinje kao i ona pod slovom (a) i identična je sve od pružnog prijelaza Borinci. Kada prijeđete na drugu stranu pruge vratite se za jedan kolosjek nazad. Dakle između zadnjeg i predzadnjeg kolosjeka na lijevo ćete vidjeti usku stazicu.
Vozite se njom, u jednom momentu staza prelazi i taj zadnji kolosijek i ide uz desnu stranu zadnjeg kolosijeka. Naići ćete na zapuštene željezničke objekte i vegetacijom obraslu prugu. Nakon nekog vremena ispred vas će izroniti park sa fontanom i povelikom napuštenom zgradom. Nalazite se na vinkovačkom ranžirnom kolodvoru gdje je nekada sve vrvilo od radnika. Danas nema ni radnika ni vlakova. Nakon što ste razgledali zgradu i fontanu pogledajte i drveće. Ono je zasađeno po pravilima uređivanja parkova, nije stihijski ili samoniklo. Kad poželite nastaviti put vratite se prema stazi kojom ste došli i krenite traktorskom cestom udesno pa lijevo. Sada samo vozite ravno i nakon par kilometara vožnje uz star željezničke pragove doći ćete do nadvožnjaka. Prođite ispod njega i odmah s lijeve strane uz prugu ćete vidjeti rampu. Uz najveći oprez prođite rampu i prenesite bicikl i sebe na drugu stranu pruge. To je magistralna pruga i ne prelazite ju dok se ne uvjerite da nikakav vlak ne nailazi! Kad pređete prugu skrenite lijevo i nastavite par kilometara ravno, put će skrenuti ulijevo a s lijeve strane će vam biti njiva. Vozite do kraja njive i onda skrenite desno. Ispred vas bi trebala biti farma pčela a desno betonski mostić. Pređite ga i slijedite put. Put često bude razrovan kotačima trakotora ali samo na nekim dionicama. Nakon par km morat ćete skrenuti desno i ispred vas desno u daljini će se nazirati farma Osatina grupe i postrojenje za proizvodnju bio-plina i električne energije iz njega.

Prođite kraj farme i skrenite lijevo kod putokaza za ŠRU Klenić. Dalje nastavite po uputama iz dijela (a).